Wednesday, July 29, 2009

Pengalaman yang cukup mencabar


Alhamdulillah, semester ni dapat lagi tawaran untuk menjadi pensyarah sambilan di FPPSM, UTM. Seminggu mengajar 5 jam. Alhamdulillah. Tapi, semester ni aku dapat 1 subjek teras. Subjek Latihan dan Pembangunan. Masa aku g jumpa ketua jabatan 2/3 hari sebelum start kuliah, baru dapat tahu kena ngajar subjek ni. Dah la tu... kena ngajar in English plak.. Akupun, relax lagi la sebab fikir... takpe lah, slide n segala bagai bahan lain dalam english, tapi ngajar la dalam bm. Sekali masa 1st day masuk kelas, student kata ada sorang foreigner. Patutlah aku disuruh ajar in english. Aduh.. Cuak. Tak pernah aku bagi lecture in English. Aku yakin aku boleh, tapi memula tu mesti out. Sebab tak biasa kan... 2nd week, aku dah start bagi lecture ikut silibus. Hahahahha... mati kutu aku. Kekadang tu terbelit lidah nak menyebut perkataan. bab tersasul tu usah kata la... Tapi, student malay n chinese tu pun bukannya paham sangat. kekadang aku nak kena jugak bagi penerangan dalam BM. Ntah la kot2 english aku yang teruk sangat or memang diorang yang tak paham. Suka hati ko la budak....

3 comments:

Pija Madzlan on July 29, 2009 at 4:55 PM said...

Samelah saya...menulis boleh lah diharap...tu pun jgn harap byk2...he he...cakap, mau terbelit sampai anak tekak

Pohonhijau on July 29, 2009 at 5:01 PM said...

kelakao la mak long ni....syukur dengar aiman dah baik demam...tungggggguuuuuu juga kut2 ada apa2 update dlm blog pengembara aiman ni....

nurul farhana yanti a.ghani on July 30, 2009 at 9:51 AM said...

good morning madam!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kamilah si pengembara itu ; AIzam+luqMAN=AIMAN Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino